�szi sz�p napokon R�m sz�ll a nyugalom, N�zem a szemedet, S hallgatok b�lcseket. Ha elk�sz�nsz, "sz�p napot", �n kicsit meghalok. De intek �s mosolygok, �s v�rok egy �j napot. Ossian N�ha azt gondolom, hogy az �let nem �r semmit. Meghalok, �s az emberis�gnek nem fogok hi�nyozni. Az emberis�g is meghal, �s az univerzumnak nem fog hi�nyozni. Az univerzum is meghal, �s az �r�kk�val�s�gnak nem fog hi�nyozni. Jelent�ktelenek vagyunk, apr� porszemek az idő v�gtelens�g�ben. M�skor meg azt gondolom, hogy mindannyian egy k�ldet�ssel j�v�nk a vil�gra, mindannyian bet�lt�nk egy szerepet, mindannyian r�szei vagyunk egy nagy rendszernek. Tal�n csak icipici ez a k�ldet�s, de ha j�l meggondoljuk, lehet, hogy egy ilyen icipici dolog is kulcsfontoss�g� morzs�ja a nagy kozmikus tort�nak. Apr�cska pillang�k vagyunk, amelyek gyenge sz�rnycsap�sai tal�n m�gis t�voli viharokat k�pesek t�masztani az univerzumban. Jose Rodrigues dos Santos Meghalok majd, mielőtt fel�bredn�k, �lettelen�l fekve az �gyon, Nem marad m�s ut�nam, csak n�h�ny eml�k, Nem marad m�s, csak a hi�nyom.
Mindig az az álom volt a szép, Mely gyorsan semmivé lett, Amit soha többé meg nem á 18220 Pető Csaba: A Hargita alján lakom én A Hargita alján lakom én A Homoród füzes partján, a part peremén. Ottan áll egy kis lakocska Szívem oda vágyik vissza A Hargita hegy aljában A fenyvesek illatában Születtem és vágy 18090 Pető Csaba: A csitári hegyek alatt régen leesett A csitári hegyek alatt régen leesett a hó Azt hallottam kis angyalom véled esett el a ló. Kitörted a kezedet, mivel ölelsz engemet? Így hát kedves kis angyalom nem lehetek a tied. Amott 17380 Pető Csaba: Kicsi fehér meszelt szoba Kicsi fehér meszelt szoba, falon függő Mária kép, Egy sarokban az asztalon halványfényű gyertya ég. Mellette egy lány és legény, A szemükben vágy és remény, A szívükben szerel 17143 Pető Csaba: Esteledik a faluban haza kéne menni Esteledik a faluban haza kéne menni, Attól félek a legények meg akarnak verni, Ne bántsatok jó pajtások nem, vagyok az oka, Szeretek egy barna kislányt nem tehetek róla. Kopogtat a, 16213 Pető Csaba: Arany cipő Arany cipő, arany óra – Roma bálba készül ma a cigány húga Arany gyűrű, arany szalag – És a fején arany csipkés arany kalap Csuklóján egy arany karkötő A gyűrűjében 15811 Pető Csaba: Szegény vagyok szegénynek, születtem Szegény vagyok szegénynek, születtem A rózsámat igazán szerettem Az irigyek elrabolták tőlem Most lett szegény igazán belőlem.
Az egyik módja annak, hogy tovább haladjunk az, hogy továbbra is eljöttök ide. Ne mondjátok, hogy "Szvámídzsí csendben van, ki fog most tanítani bennünket? " Hadd válaszoljam meg ezt a kérdést is. A bandzsan fa alatt, a fiatal Tanító (aki jelen esetben a Kozmikus Tanítót jelenti, Dakshinamurtit) a fiatal Tanító csendben ül, és az idősebb tanítványok körülötte ülnek. A csend a Tanító tanítása, és a tanítványok kétségei eltűnnek. Ez a Jóga Tradíció. Más tanítók fognak tanítani benneteket, és ha elakadnak, meg fognak kérdezni engem. Egyébként pedig, tételezzük fel, hogy ma meghalok. Akkor ki fog tanítani benneteket? 80 éves vagyok. A Tradíció tanít benneteket, nem én. A Mesterem tanít benneteket, nem én. Az Erők tanítanak benneteket, vezetnek benneteket és elvisznek benneteket a Tanítás forrásához. Nem saját akaratból jöttetek ide. Azért jöttetek ide, mert az Erők ide vezettek benneteket. Létrehozták azokat a körülményeket, létrehozták azt a környezetet, azokat az eszközöket, azt az akaratot bennetek, azt a vágyat bennetek, hogy gyertek.
Jaaj. " Majd a fia is: " Jaj, ne vigyék arra, Me' nekem apám vót, S mikor meghótt, Nekem egy száll szivart hagyott vót. " A pap mondja: " Énekeljük a 2872. számú éneket, amely úgy kezdődik, hogy.... ". Az ének éneklése közben elindulnak tovább a következő helyszín felé. Rendszerint a " Nagybolt " előtt, azaz a falu központjában ér véget a menet, ahol miután még egyszer elsiratják Illyést, a pap a következő búcsúztatót mondja: " Sirató asszonyok, gyászos gyülekezet! A végbúcsú órája immár elérezett. Akit körül állunk itten, annak immár vége, Nemsokára lészen csendes pihenése. Itt nyugszik Illyés, azaz a vén Dobai, Aki hozzánk már többet nem tud szólani. Itt elégettetik egyedül magába, Mert a gonosz halál őt elszólította. De miért lőn ily hirtelen halála? Mert az este három hordó bort megiva! Ivás közben nem gondolt ő arra, Hogy a kaszás ember nyakszirten ragadja. Őróla vegyen hát most mindenki példát S csak annyit igyék, hogy meglássa az orrát. Közben még az este megszólta a tököt, És mégsem érhette meg a csütörtököt.
A sziddhászana létrejön, a gerinc természetesen egyenessé válik. A gerinc hajlamává válik, hogy egyenes legyen. És akkor nem kell azt kérdezgetned, hogy egyenesen ülsz-e vagy nem ülsz egyenesen? Az energia, ami benned van, felhúz és kiegyenesít téged. Lehet, hogy görnyedten ülsz az elején, de ahogy elkezded a mentális gyakorlásodat, lassan a test kiegyenesedik, mert valami belülről kiegyenesíti a gerincedet. Természetes hajlamává válik a gerincnek, hogy egyenes legyen. Nem erőfeszítésből, nem tréningnek köszönhetően. A múlabandha és az asviní mudrá természetes módon megtörténnek. Mindannyian ismeritek a múlabandha és az asviní mudrá fogalmát. Ha nem, akkor eddig mit csináltatok? És mit tanítottak nektek a tanítóitok? Tehát a múlabandha és az asviní mudrá természetes módon megtörténnek. Egy idő után a nyelv magától odahúzódik a szájpadlás felső falához és a kécsári mudrá természetes módon létrehozza önmagát. Nem kell erőfeszítést tenned. Amikor a múlabandát és a kécsári mudrát erőfeszítéssel végzed, feszültséget hozol létre azon a területen.